Ajax Systems

⬅️ Tilbake til API

Innhold på denne siden

For installatør

Fremgangsmåte: Integrere Ajax-hub
Nedlastbar integrasjonsmanual177.5 KiB

Kort beskrivelse:

  1. Registrer kunde og lokasjon på din konto hos Xsecure og fyll inn nødvendige data for lokasjonen.
    1. Se Opprett kunde og Registrer lokasjon.
  2. Klargjør utstyr og hub fra Ajax. Her må du velge Xsecure i Ajax’ app for alarmoverføring.

Xsecure får nå en melding fra Ajax om ønsket alarmoverføring og anlegget legges til lokasjonen.

  1. I Xview fortsetter du fra Lokasjon for gjeldende kunde. Klikk “Legg til terminal”. Følg vanlig prosedyre for registrering av alarmsendere.
  2. Integrer Ajax-enhetene som en alarmgruppe under fanen Innganger. Dette gjøres fordi 110-sentralene kan bare motta “inngangsbaserte” brannalarmer.
  3. Husk å sende skjema til alarmmottak slik at de får registrert senderen og aktivert alarmoverføringen.
  4. Før du avslutter må du gjennomføre en ende-til-ende-test etter avtale med gjeldende 110-sentral. Installasjonen er ferdig etter fullført test.

Alarmer fra Ajax videresendes deretter automatisk til Xsecure. Vi håndterer både format, prioritering og overføring av alarmen til riktig 110-sentral.

Denne løsningen sikrer at:

  • Brannvesenet mottar riktige og godkjente signaler
  • At 110-sentralene og brannvesenet alltid har oppdatert informasjon
  • Utstyr og alarmer overvåkes og aktivitet loggføres
  • Overføringen skjer i henhold til krav og standarder - både EN-standarder og den norske NS3960.

Vanlige feilmeldinger

Ajax-enheten er allerede registrert i systemet
Xsecure er ikke valgt som Vaktselskap i Ajax-appen
Kunne ikke finne Ajax-enheten…

Hurtigsjekk ved problemer

  1. Er riktig kunde/lokasjon valgt?
  2. Er enhets-ID riktig skrevet (8 tegn: 0-9, A-F)?
  3. Er Xsecure valgt som Vaktselskap i Ajax-appen?
  4. Er huben online?
  5. Finnes enheten allerede i Xsecure fra før?

Kontakt support dersom:

  • Samme feil gjentar seg, etter du har vært gjennom sjekklisten over
  • Du mistenker at enheten er registrert på feil sted
  • Integreringen stopper selv om huben er online og korrekt konfigurert