Registrer lokasjon
Hva er en lokasjon?
En lokasjon hos Xsecure er tilknyttet en adresse. På én lokasjon kan du registrere flere alarmsendere, eller du kan dele det opp i flere lokasjoner etter dine behov. Utrykningsmottakere spesifiseres senere.
Ting du må ha klart:
Kontaktinfo om driftsansvarlig
Prosessen
I Xsecure kan du enkelt registrere en ny lokasjon for en kunde. Dette gir deg muligheten til å knytte tjenester og installasjoner til spesifikke steder. Slik gjør du det:
Velg kunde: Start med å velge den aktuelle kunden fra listen over registrerte kunder.
Om kunden ikke er registrert fra før av må du velge “ny kunde” og legge til en ny kunde.
Gå til lokasjoner: Når du har valgt kunden, finner du alternativet for å registrere en ny lokasjon.
Fyll ut lokasjonsdetaljer: Her fyller du ut nødvendig informasjon om lokasjonen. Du kan søke etter lokasjonen ved å bruke navn eller adresse.
Kartintegrasjon: Systemet bruker kartdata for å hjelpe deg med å finne og velge riktig lokasjon. Dette sikrer at informasjonen er nøyaktig.
Legg til detaljert informasjon: For hver lokasjon kan du legge til detaljert informasjon som bygningskategori og bedriftskontakt for lokasjonen. Bedriftskontakten settes som kontaktperson hos Xsecure og hos alarmsentralen ved eventuell alarmoverføring dit. Bedriftskontakten velger fra listen av brukere registrert i bedriften din.
Lagre lokasjonen: Når all nødvendig informasjon er fylt ut, lagrer du lokasjonen.
Du har oversikt over lokasjonsinformasjonen på fanen “lokasjon” under kategorien administrasjon.
Etter at lokasjonen er registrert, kan du registrere alarmsendere, administrere innstillinger, abonnementer og installatører for den spesifikke lokasjonen.